Τελικά, μετά από τόσα θέματα σχετικά με τα επτά θαύματα του αρχαίου κόσμου, έφτασε τώρα η ώρα για τα επτά θαύματα της σύγχρονης εποχής. Όμως, δεν υπάρχει ουσιαστικά επίσημος κατάλογος, επειδή ένας τέτοιος κατάλογος θα ήταν πολύ υποκειμενικός και υπάρχουν τόσα πολλά οικοδομήματα στον κόσμο σήμερα που σου κόβουν την ανάσα. Είναι πολύ δύσκολο να κρίνουμε ποιο από αυτά είναι πιο θαυμάσιο ή πιο εντυπωσιακό από τα άλλα. Όμως, η American Society of Civil Engineers συνέθεσε έναν κατάλογο των επτά θαυμάτων του σύγχρονου κόσμου και σας τον παρουσιάζουμε. Λόγω του γεγονότος ότι ο παρακάτω κατάλογος έγινε το 2007, δεν περιλαμβάνει εντυπωσιακές οικοδομές που χτίστηκαν αργότερα. Αυτές μπορεί να ταξινομηθούν στο άμεσο μέλλον, ως θαύματα του μεταμοντέρνου κόσμου. Αν έτσι έχουν τα πράγματα, τότε τα Ενωμένα Αραβικά Εμιράτα και η Κίνα κλέβουν την παράσταση με τη γρήγορη ανάπτυξή τους και την κατασκευή μεγάλων οικοδομών, όπως τα Palm Islands, World Islands, Burj Khalifa, Canton TV Tower κλπ.
1. ΤΟ ΚΑΝΑΛΙ ΤΗΣ ΜΑΓΧΗΣ
Είναι ένα υποθαλάσσιο σιδηροδρομικό τούνελ, μήκους 50,5 χλμ., που συνδέει το Folkestone του Kent, στην Αγγλία, με το Coquelles στη βόρεια Γαλλία, κάτω από την Μάγχη, στο στενό του Dover. Στο χαμηλότερο σημείο του έχει βάθος 75 μ. Είναι το μεγαλύτερο υποθαλάσσιο τούνελ στον κόσμο και από αυτό διέρχονται τα μεγάλης ταχύτητας επιβατικά τρένα Eurostar, το μεταφορικό όχημα Eurotunnel Shuttle, και διεθνή φορτηγά τρένα.
2. Ο ΠΥΡΓΟΣ ΤΟΥ CN
Είναι ένας πύργος επικοινωνίας και παρατήρησης στο Τορόντο του Καναδά, με ύψος 553 μ., που αποτελεί το ψηλότερο ανθρώπινο οικοδόμημα στον κόσμο μέχρι να ολοκληρωθεί το Burj Khalifa. Ήταν επίσης ο ψηλότερος πύργος του κόσμου μέχρι που τον ξεπέρασε ο Canton TV Tower. Έχει 146 πατώματα, είναι ένα σήμα κατατεθέν της εικόνας του Τορόντο και ένα ορόσημο του Καναδά.
3. ΤΟ EMPIRE STATE BUILDING
Είναι ένας ουρανοξύστης ορόσημο της Art Deco, με 102 πατώματα, που βρίσκεται στην πόλη της Ν. Υόρκης, στις ΗΠΑ. Έχει ύψος 381 μ., χτίστηκε το 1931, χρειάστηκαν μόνο 410 μέρες για να τελειώσει η κατασκευή του, και στεκόταν ως το πιο ψηλό κτίριο στον κόσμο για πάνω από 40 χρόνια μέχρι την ολοκλήρωση του Παγκοσμίου Κέντρου Εμπορίου (World Trade Center). Τώρα είναι το ψηλότερο στη Νέα Υόρκη, και το τρίτο ψηλότερο στις ΗΠΑ. Σχεδιάστηκε από τον William F. Lamb από την κορυφή μέχρι τη βάση της οικοδομής.
4. Η ΓΕΦΥΡΑ ΤΟΥ SAN FRANCISCO
Είναι μια κρεμαστή γέφυρα που συνδέει την Golden Gate, το άνοιγμα του κόλπου του San Francisco στον Ειρηνικό ωκεανό. Ήταν η μεγαλύτερη κρεμαστή γέφυρα στον κόσμο, όταν ολοκληρώθηκε το 1937. Πιθανόν είναι η πιο φωτογραφημένη και πιο αναγνωρίσιμη κρεμαστή γέφυρα στον κόσμο. Έχει μήκος 2,7 χλμ. και κρέμεται πάνω από 1,2 χλμ., και οι πύργοι της γέφυρας έχουν ύψος 227 μ.
5. ΤΟ ΦΡΑΓΜΑ ITAIPU
Είναι ένα υδροηλεκτρικό φράγμα στον ποταμό Παρανά στα σύνορα της Βραζιλίας με την Παραγουάη. Είναι το μεγαλύτερο εν ενεργεία υδροηλεκτρικό έργο όσον αφορά την ετήσια ικανότητα παραγωγής ηλεκτρισμού. Προμηθεύει το 90% του ηλεκτρισμού που χρησιμοποιεί η Παραγουάη και περίπου το 19% που χρησιμοποιεί η Βραζιλία. Η κατασκευή του άρχισε το 1970 και τέλειωσε το 1984, με συνολικό κόστος 19,6 δισ. δολάρια, ύψος 196 μ. και μήκος 7.919 μ.
6. ΤΟ ΔΕΛΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΕΡΓΑ ΣΤΗ ZUIDERZEE (ΟΛΛΑΝΔΙΑ)
Τα έργα στο Δέλτα είναι μια σειρά κατασκευών, μεταξύ 1950 και 1997, στη ΝΔ Ολλανδία, για να προστατεύσουν μια μεγάλη περιοχή γης από τη θάλασσα, με το χτίσιμο φραγμάτων, θυρίδων εκροής, υδατοφρακτών, αναχωμάτων και φραγμάτων για τη φουσκοθαλασσιά. Τα έργα στην Zuiderzee είναι ένα ανθρώπινο σύστημα φραγμάτων, έργων εγγειοβελτίωσης και αποξήρανσης για να βελτιώσουν την προστασία από πλημμύρες και να δημιουργήσουν επιπρόσθετη γη για γεωργία. Είναι το μεγαλύτερο υδραυλικό έργο στην Ολλανδία στη διάρκεια του 20ου αιώνα.
7. Η ΔΙΩΡΥΓΑ ΤΟΥ ΠΑΝΑΜΑ
Είναι μια πλωτή διώρυγα, μήκους 77 χλμ., στον Παναμά, που ενώνει τον Ατλαντικό με τον Ειρηνικό ωκεανό και είναι ένας δίαυλος-κλειδί για το διεθνές ναυτικό εμπόριο. Χτίστηκε από το 1904 μέχρι το 1914, και είναι ένα από τα πιο μεγάλα και πιο δύσκολα μηχανολογικά έργα που έχουν γίνει ποτέ, που είχε έναν τεράστιο αντίκτυπο στη ναυτιλία μεταξύ των δύο ωκεανών, δημιουργώντας επίσης κι έναν πολύ συντομότερο δρόμο.
1. ΤΟ ΚΑΝΑΛΙ ΤΗΣ ΜΑΓΧΗΣ
Είναι ένα υποθαλάσσιο σιδηροδρομικό τούνελ, μήκους 50,5 χλμ., που συνδέει το Folkestone του Kent, στην Αγγλία, με το Coquelles στη βόρεια Γαλλία, κάτω από την Μάγχη, στο στενό του Dover. Στο χαμηλότερο σημείο του έχει βάθος 75 μ. Είναι το μεγαλύτερο υποθαλάσσιο τούνελ στον κόσμο και από αυτό διέρχονται τα μεγάλης ταχύτητας επιβατικά τρένα Eurostar, το μεταφορικό όχημα Eurotunnel Shuttle, και διεθνή φορτηγά τρένα.
2. Ο ΠΥΡΓΟΣ ΤΟΥ CN
Είναι ένας πύργος επικοινωνίας και παρατήρησης στο Τορόντο του Καναδά, με ύψος 553 μ., που αποτελεί το ψηλότερο ανθρώπινο οικοδόμημα στον κόσμο μέχρι να ολοκληρωθεί το Burj Khalifa. Ήταν επίσης ο ψηλότερος πύργος του κόσμου μέχρι που τον ξεπέρασε ο Canton TV Tower. Έχει 146 πατώματα, είναι ένα σήμα κατατεθέν της εικόνας του Τορόντο και ένα ορόσημο του Καναδά.
3. ΤΟ EMPIRE STATE BUILDING
Είναι ένας ουρανοξύστης ορόσημο της Art Deco, με 102 πατώματα, που βρίσκεται στην πόλη της Ν. Υόρκης, στις ΗΠΑ. Έχει ύψος 381 μ., χτίστηκε το 1931, χρειάστηκαν μόνο 410 μέρες για να τελειώσει η κατασκευή του, και στεκόταν ως το πιο ψηλό κτίριο στον κόσμο για πάνω από 40 χρόνια μέχρι την ολοκλήρωση του Παγκοσμίου Κέντρου Εμπορίου (World Trade Center). Τώρα είναι το ψηλότερο στη Νέα Υόρκη, και το τρίτο ψηλότερο στις ΗΠΑ. Σχεδιάστηκε από τον William F. Lamb από την κορυφή μέχρι τη βάση της οικοδομής.
4. Η ΓΕΦΥΡΑ ΤΟΥ SAN FRANCISCO
Είναι μια κρεμαστή γέφυρα που συνδέει την Golden Gate, το άνοιγμα του κόλπου του San Francisco στον Ειρηνικό ωκεανό. Ήταν η μεγαλύτερη κρεμαστή γέφυρα στον κόσμο, όταν ολοκληρώθηκε το 1937. Πιθανόν είναι η πιο φωτογραφημένη και πιο αναγνωρίσιμη κρεμαστή γέφυρα στον κόσμο. Έχει μήκος 2,7 χλμ. και κρέμεται πάνω από 1,2 χλμ., και οι πύργοι της γέφυρας έχουν ύψος 227 μ.
5. ΤΟ ΦΡΑΓΜΑ ITAIPU
Είναι ένα υδροηλεκτρικό φράγμα στον ποταμό Παρανά στα σύνορα της Βραζιλίας με την Παραγουάη. Είναι το μεγαλύτερο εν ενεργεία υδροηλεκτρικό έργο όσον αφορά την ετήσια ικανότητα παραγωγής ηλεκτρισμού. Προμηθεύει το 90% του ηλεκτρισμού που χρησιμοποιεί η Παραγουάη και περίπου το 19% που χρησιμοποιεί η Βραζιλία. Η κατασκευή του άρχισε το 1970 και τέλειωσε το 1984, με συνολικό κόστος 19,6 δισ. δολάρια, ύψος 196 μ. και μήκος 7.919 μ.
6. ΤΟ ΔΕΛΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΕΡΓΑ ΣΤΗ ZUIDERZEE (ΟΛΛΑΝΔΙΑ)
Τα έργα στο Δέλτα είναι μια σειρά κατασκευών, μεταξύ 1950 και 1997, στη ΝΔ Ολλανδία, για να προστατεύσουν μια μεγάλη περιοχή γης από τη θάλασσα, με το χτίσιμο φραγμάτων, θυρίδων εκροής, υδατοφρακτών, αναχωμάτων και φραγμάτων για τη φουσκοθαλασσιά. Τα έργα στην Zuiderzee είναι ένα ανθρώπινο σύστημα φραγμάτων, έργων εγγειοβελτίωσης και αποξήρανσης για να βελτιώσουν την προστασία από πλημμύρες και να δημιουργήσουν επιπρόσθετη γη για γεωργία. Είναι το μεγαλύτερο υδραυλικό έργο στην Ολλανδία στη διάρκεια του 20ου αιώνα.
7. Η ΔΙΩΡΥΓΑ ΤΟΥ ΠΑΝΑΜΑ
Είναι μια πλωτή διώρυγα, μήκους 77 χλμ., στον Παναμά, που ενώνει τον Ατλαντικό με τον Ειρηνικό ωκεανό και είναι ένας δίαυλος-κλειδί για το διεθνές ναυτικό εμπόριο. Χτίστηκε από το 1904 μέχρι το 1914, και είναι ένα από τα πιο μεγάλα και πιο δύσκολα μηχανολογικά έργα που έχουν γίνει ποτέ, που είχε έναν τεράστιο αντίκτυπο στη ναυτιλία μεταξύ των δύο ωκεανών, δημιουργώντας επίσης κι έναν πολύ συντομότερο δρόμο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου